Lastik Hakkında

Lastik Hakkında

Lastik bakımınız için Euromaster uzman personeline güvenin.

Size en yakın Euromaster Servis Noktası'nı bulmak için tıklayın! sökme-takma

Sürüş güvenliğinizi riske atmayın!

Lastik sökme-takma işlemi nedir?

Uzman kişilerce yapılması gereken lastik değiştirme işlemi; jantın sökülmesi ve takılması, lastiğin sökülmesi ve takılması, yüzeylerin fırçalanması, balans ayarı, ön düzen kontrolü, supapın değiştirilmesi ve son olarak lastiğin doğru hava basıncı değerinde şişirilmesi işlemlerinin tamamını kapsar. 

 

YENİ LASTİK NEDEN ARKA TARAFA (ARKA DİNGİLE) TAKILIR?

Araç yol tutuşunu kaybettiğinde, önden kayan bir aracı kontrol etmeki arkadan kayan bir aracı kontrol etmekten daha kolay olacaktır. Bu nedenle EUROMASTER uzman personeli, yeni lastikleri her zaman arka dingile takar. Yeni lastikleri arka dingile takmak; lastiğin patlama riskini azaltır, fren esnasında ve virajlarda daha iyi yol tutuşu sağlar ve suda kızaklama riskini en aza indirir. 

 

Lastik nerede değiştirilir?

Araç bakımının olmazsa olmaz bir parçası olan lastik değiştirme işlemi güvenilir bir servis noktasında, uzmanlar tarafından yapılmalıdır. Lastik ve araç bakımında size garantili bir hizmet anlayışı sunan EUROMASTER, lastik sökme-takma işleminde ve sonrasında hiçbir hatanın oluşmasına mahal vermeden profesyonel hizmet sunar.

Lastik değiştirmek için en yakın servis noktası

Başta İstanbul - Ankara - İzmir olmak üzere, Türkiye'de 52 ilde yaklaşık 200 servis noktasında hizmet veren EUROMASTER'da, araç bakım hizmetleri yanında; lastik satışı, sökme - takma ve bakım işlemleriniz EUROMASTER'ın uluslararası kalite standartları korunarak gerçekleştirilir. Size en yakın EUROMASTER servis noktası bilgilerine ulaşmak için linke tıklayın.  

Lastik sökme - takma fiyatları

Aracın yolla tek temas noktası olan lastiklerin en kaliteli ve uygun fiyatta olması araç sahipleri için önemlidir. Müşterilerinin tüm beklentilerini eksiksiz karşılamak için çalışan EUROMASTER servis noktaları, kalite- fiyat dengesini korumayı hedefler. Michelin, BFGoodrich ve Tigar lastikleri'nde, size en yakın servis noktasından fiyat teklifi almak için linke tıklayın.

Lastikte Doğru Hava Basıncı

Lastikler size maksimum performans ve fayda sağlayacak şekilde üretilir. Bu faydayı sağlamanın birinci koşulu; araç üreticilerinin tavsiyesi doğrultusunda, araca uygun ebatta lastik seçimiyse, ikinci koşul da; seçilen lastikleri araç üreticisinin tavsiyeleri doğrultusunda doğru basınç değerinde kullanmaktır. Her ne kadar en son teknolojiyle üretilmiş, en kaliteli lastiği seçmiş olsanız da, eğer lastikleriniz doğru basınç değerinde değilse, lastiklerinizden tam anlamıyla fayda sağlayamıyorsunuz ve sürüş güvenliğinizi tehlikeye atıyorsunuz demektir.

 

Bu yüzden lastiklerinizin basıncını düzenli olarak kontrol ettirmeniz önemlidir. EUROMASTER servis noktalarında lastik basınçlarınızı ücretsiz olarak kontrol ettirebilirsiniz. Size en yakın EUROMASTER servis noktası bilgilerine ulaşmak için linke tıklayın.

 

LASTİKTE DOĞRU HAVA BASINCI NEDEN ÖNEMLİ?

Lastik basıncının doğru seviyede olması güvenli sürüş, uzun ömür ve yakıt tasarrufu açısından büyük önem taşır. Lastik basıncının araç üreticisinin tavsiye ettiği değerden daha düşük veya daha yüksek olması, aracın yol tutuşunu, lastiğin performansını ve dayanıklılığını olumsuz etkiler. Hatta bu durum ciddi kazalara sebep olabilir.

 

Düşük hava basınç değerinde kullanılan lastikler, lastiğin yol tutuşunu ve direksiyon hakimiyetini azaltarak, ıslak zeminde fren mesafesini uzatır. Aynı zamanda aşırı ısınacağından patlama riski artar.  Bu da hem sizi, hem sevdiklerinizi, hem de trafikteki diğer sürücüleri riske atar. 

 

LASTİKTE DÜŞÜK HAVA BASINCI NEDEN TEHLİKELİ?

Lastiklerde düşük hava basıncı, lastiğin aşırı esneyerek ısınmasına sebep olur. Bunun sonucunda lastiğin yolla temas yüzeyi bozulur ve yol tutuşu azalır. Aynı zamanda araç kontrol kaybı riski ve fren mesafesinin uzamasıyla ciddi kaza riskini arttırır. 

Kış lastiği nedir?

Hava sıcaklığı +7°C'nin altına düştüğünde, yaz lastikleri sertleşerek kış koşullarında yetersiz kalır; yol tutuşu azalır, fren mesafesi uzar. Lastik sırtında bulunan kanallar da su tahliyesi için yetersiz kaldığından, suda kızaklanma riski artar. Kış lastikleri ise kış koşulları ile baş edebilecek şekilde üretilir. Kış lastiklerinin sırtında bulunan kanallar suyu kolayca tahliye edebilecek yapıdadır. Bu sayede suda kızaklama riski ortadan kalkar. Hava sıcaklığı +7°C'nin altına düştüğünde, üretildikleri teknoloji sayesinde kış lastikleri yaz lastikleri gibi sertleşmeyeceği için, ıslak, karlı ya da buzlu zeminde yol tutuşu daha fazla, fren mesafesi daha kısadır.

 

Ölçümler sonucunda kış sürüşü özelliklerini belgeleyen tek işaret dağ üzerinde kar tanesi sembolüdür. Bu sistem Amerikalı ve Kanadalı lastik imalatçıları tarafından geliştirilmiştir. Üç Zirveli Kar Tanesi anlamına gelen 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake) kısaltması ile bilinir.

 

 

Bununla birlikte kış lastiklerinde M+S işareti olduğunu da görürüz. Bu işaretleme "Çamur ve Kar" (Mud & Snow) anlamına gelmektedir. Bütün kış lastikleri bu işareti de taşır fakat bu işareti taşıyan bütün lastikler kış lastiği değildir. M+S işareti aslında lastik imalatçıları tarafından belirlenen bir sınıflandırmadır. Bu işaretlemeye aynı zamanda dört mevsim lastiklerde ve 4x4 lastiklerde de rastlarız.

 

KIŞ LASTİĞİ TAKMA ZORUNLULUĞU

Yapıları gereği yaz lastikleri kış koşullarında yetersiz kalır. Hava sıcaklıklarının düşmesiyle sertleşen yaz lastiklerinde yol tutuşu azalır ve fren mesafesi uzar. Lastik sırtında bulunan kanallar da su tahliyesi için yetersiz kaldığından, suda kızaklanma riski artar.

Aracınızın kış koşullarında yola güvenle devam edebilmesi için, ıslak, karlı veya buzlu zeminde yol tutuşunu arttıran kış lastiği kullanımı, Türkiye'deki trafik kuralları gereği zorunlu tutuluyor. Her yıl 1 Aralık - 1 Nisan tarihleri arasında, A türü yetki belgesine sahip, şehirler arası yük ve yolcu taşıyan tüm sürücülerin kış lastiği kullanmaları zorunludur. Yapılan denetimlerde lastiklerin diş derinlikleri (min. 1,7mm) ve kış koşulları için üretildiklerini belirten logolara (M+S) bakılıyor. Bu kurallara uymayanlar için trafik cezaları uygulanıyor. 

 

4 MEVSİM LASTİĞİ, KIŞ LASTİĞİ YERİNE GEÇER Mİ?

Dört mevsim lastikleri, ancak kış lastiği özelliğini belgeleyen 3PMSF sembolünü taşıyorsa kış lastiği olarak değerlendirilebilir. Fakat kış lastiği sembolü olmadan sadece "çamur ve kar" anlamına gelen M+S sembolü taşıyan 4 mevsim lastikleri, zorlu kış koşullarına uygun olarak değerlendirilemez, dolayısıyla kış lastiği yerine geçmez.

 

YAZ LASTİĞİ NE ZAMAN TAKILIR?

Hava koşulları normal seyrindeyse 1 Nisan'da biten kış lastiği uygulamasının ardından yaz lastiklerine geçmek için bir zorunluluk yoktur. Fakat kış lastikleri yapıları gereği sıcak havalarda yumuşayarak erken aşınacağından, yaz mevsiminde yaz lastiklerinin kullanılması önem taşıyor.

 

LASTİKLER İÇİN SICAKLIK UYARISI

Her ne kadar yaz lastiğine geçilirken hava durumunda belli bir standart yakalanmasına özen gösterilse de, kış koşullarının sert yaşandığı ve uzun sürdüğü bölgeler için en önemli kriter, hava sıcaklığının +7°C olması. Yapıları gereği yaz lastikleri +7°C'nin altında sertleşmeye ve işlevini yitirmeye başlıyor. Bu nedenle güvenli sürüş için +7°C'nin altındaki hava koşullarında kış lastiği, +7°C'nin üzerindeki hava koşullarında da yaz lastiği kullanımı tavsiye edilir.

Lastik oteli - Master otel

EUROMASTER, lastiklerinizi mevsimine göre değiştirdikten sonra, bir sonraki mevsime kadar korumak için size yer hizmeti sunar. Euromaster Master Otel, lastiklerinizin en iyi koşullarda saklanmasını garanti ederek, olabilecek en iyi lastik oteli standardını sunar. Lastikleriniz ışıksız, kuru ve serin bir ortamda ve teknik gereksinimlere uygun bir binada muhafaza edilir. Siz de lastik oteli hizmetimizden yararlanmak için size en yakın EUROMASTER servis noktasından detaylı bilgi alabilirsiniz.